Sunday, July 17, 2011

hujung minggu.....

fuh...ni ada satu pengalaman yg nk dikongsikn dgn kamu semua.....
smlm,iaitu hari sabtu....punyalh sejuk pg tu...aku apa lg,terus bangun masuk tndas lh.....pastu,aku tgk baju aku banyak yg xbasuh...aku pun ambik semua masuk dlm baldi,aku pun basuh.....siap tu,penatlh jugak...aku pun nk lh rehat...
xsampai 5 minit,aku dgr satu bunyi,.....bunyi apa yg ganggu aku ni....
tgk2 ada msj smpai...tnya aku jd x nk dtg rumah dia...katanya kakak angkat aku ada kat rumah....jd dia ajak aku bermalam kat rumahnya.......fikir punya fikir.....segan pun ada gak....tp kalu aku xgi skrg,bila lg kn???
aku terus gi jeti n naik bas ke sungai petani....smpai je kat s.p...aku terus merayap ke salah satu pusat membeli belah kat sana....pergh!!!...sakit jugak lh mata aku memandang sebaik saje masuk ke dlm tu....mcm2 ada.....siap pegang tngan,hmpir satu badan lh dipegang....nk tunggu kakak angkat aku lambat lg...aku pun pi buat spect hitam coz sakit sgt mata aku ni....

selepas 2 jam...baru lh kakak angkat aku smpai....memang xsangka blh jumpa lg...dh 5 tahun kot x jumpa...dia ajak aku mkn pizza sebelum balik ke rumah dia...sejam jugak lh nk smpai rumah dia....aku bukan main tkt lg sbb xpernah pergi tdo rumah org....xbiasa ngan family dia...
smpai kat rumah dia...aku masuk ke dlm bilik adik bongsu dia.....xlama kemudian,adik2 dia n umi dia balik....lutut aku menggigil....memalukn btl....pas solat isyak..aku masuk kedlm rumah dia...duk borak kat ruang tamu...aku,kakak angkat aku dan adik dia yg jugak kawan aku...(kawan melalui msj)..duk borak2 pastu ayah dia balik...tkt dh ak...tp lama2 duk borak ngan ayah dia...rasa tkt n segan aku makin berkurang.....kul 11.30 aku masuk tdo...first time tdo dlm kelambu pastu panas plak sbb kipas xkena sgt....memang tdo sedar tdo sedar lh....kat rumah dia ada bnyk dusun buah buahan...pg td,..aku pusing2 kampung dia...nyaman rasa sbb dipenuhi oleh hutan yg semula jd bukannya hutan konkrit.....dihidangkn plak ngan pulut durian...memang best lh.......terima kasih bnyk2 kat kakak angkat aku sekeluarga kerana terima aku dtg bermalam kat sana n layan aku dengan baik skali...insyaAllah kalu ada masa n pluang,aku akn turun lg....